Fou un neuròleg austríac que va començar a interessar-se els somnis per desenvolupar el que actualment es coneix com «la cura de la parla». Aquests elements esdevingueren el punt de partida de la psicoanàlisi.
El Psicoanàlisi és el mètode de tractament dels trastorns mentals, fundat en la investigació psicològica profunda iconvertit en ciència de l'inconscient. El seu fundador, Sigmund Freud, especialista vienès de malalties nervioses i antic deixeble de J.M. Charcot i de Bernheim (Nancy), en observar els efectes nocius decerts esdeveniments traumàtics aparentment oblidats, establir una relació entre aquests i els símptomes observats, i va arribar a la conclusió que existia un inconscient dinàmic.
Sigmund Freud va dir:"The interpretation of dreams is the royal road to a knowledge of the unconscious activities of the mind".
"La interpretació dels somnis es el camí real cap al coneixement de les activitats inconscients de la ment".
La mayoría de las filosofías de hoy son ensimismadas e inútiles”
El filósofo e historiador de origen peruano Alberto Cordero es profesor de la Universidad de Nueva York (CUNY).
P. La naturaleza humana sigue planteando viejas interrogantes en un
mundo donde la ciencia va muy rápido. ¿Cuál es el papel de la filosofía en este
sentido?
R. La ciencia cuestiona, a veces incluso desmantela, presupuestos de la
metafísica, la epistemología, la ética en curso. Por ejemplo, la biología
evolutiva cuestiona la idea tradicional de que el origen y desarrollo de la
vida no se puede entender sin la mediación de un diseñador inteligentísimo. Los
científicos, pues, reabren hoy en día constantemente cuestiones filosóficas. A
su vez, la filosofía, cuando está debidamente informada, ayuda a aclarar y, en
muchos casos también corregir, los aportes filosóficos de las ciencias.
Aquí tenim un petit
fragment a una entrevista que li fan a Alberto Cordero, on ens comenta que en
ocasions la ciència qüestiona ,o inclús desmantela , respostes d'algunes
branques de la filosofia , com per exemple ; la metafísica , la
epistemologia i la ètica. Però per altra
banda també ens diu que en ocasions la filosofia ajuda a la ciència
a aclarir idees , o inclús a corregir-les. En resum el que ens vol dir
Alberto Cordero es que la filosofia i la ciència no sempre estan es desacord,
sinó que a vegades es complementant per ajudar a trobar una solució algun dels
interrogants que la naturalesa humana es segueix plantejant.
Per a mi
el paper que te la filosofia en aquet cas es ajudar-nos a entendre ,o a intentar esbrinar, totes les qüestions que la ciència
moltes vegades deixa al aire, i que la societat no acaba d’entendre. Per això
crec que la ciencia i la filosofia malgrat a les seves diferencies haurien de
intentar treballar juntes per poder acabar d’esbrinar totes aquestes preguntes.
En aquet cas el meu punt de vista sobre aquesta qüestió es bastant semblant al
de Alberto Cordero.
A continuació us deixo un link per si voleu veure tota l’entrevista que li fan Alberto Cordero o la notícia on surt l’entrevista que parla sobre diferents punts entre la ciencia i la filosofia .
Entrevista Sencera de "El País".
Pàgina recomenada:
He trovat una pàgina molt interessant de l'ensenyament de batxillerat on explica moltes coses sobre la matèria de filosofia i crec que us pot anar bé de cara al trimestral. Us deixo l'enllaç:
http://recursostic.educacion.es/bachillerato/proyectofilosofia/web/
En aquesta pàgina, podem trobar una gran varietat d'explicacions de totes les assignatures de l'àmbit del batxillerat científic/tecnologic. A més a més, adjuntaré una pàgina que he trobat molt interessant on ens expliquen detalladament què és, com s'ha de fer i com hem de triar el nostre treball de recerca. Amb aquesta pàgina, penso que els aventurats que vulguin començar ja el treball, podran fer-ho sense problemes!!
http://www.edu365.cat/batxillerat/index.htm
http://www.edu365.cat/batxillerat/recerca/index.htm
Per cert, mai esta de més donar-li un cop d'ull als nostres textos... En aquesta pàgina, podras fer-ho sense problemes.
http://www.softcatala.org/corrector
Debat:
Buscant un vídeo per la xarxa que dones una definició de veritat, he arribat (desprès de visitar moltes pàgines) a un vídeo penjat a la pàgina web www.youtube.es, un vídeo que m'ha donat molt a pensat ja que desprès de tot el que hem treballat a classe, no m'havia adonat del que el vídeo comenta.
Cap al final d'aquest vídeo, trobem una frase que diu l'interlocutor que diu el següent:
"Cuanto mas poderosos seamos, mas dueños de la verdad vamos a ser, porque mas poder vamos a tener para imponerla"
Realment penso que el que aquest home diu té raó i que prioritzarem abans una "veritat" que algun reputat exposi, que la "veritat" que algun sense nom ens exposi.
Tot seguit trobeu el vídeo.
"La verdad y el poder"
"Veritat o mentida?"
Companys, he trobat una imatge molt curiosa, aquesta:
Pàgina recomenada:
He trovat una pàgina molt interessant de l'ensenyament de batxillerat on explica moltes coses sobre la matèria de filosofia i crec que us pot anar bé de cara al trimestral. Us deixo l'enllaç:
http://recursostic.educacion.es/bachillerato/proyectofilosofia/web/
En aquesta pàgina, podem trobar una gran varietat d'explicacions de totes les assignatures de l'àmbit del batxillerat científic/tecnologic. A més a més, adjuntaré una pàgina que he trobat molt interessant on ens expliquen detalladament què és, com s'ha de fer i com hem de triar el nostre treball de recerca. Amb aquesta pàgina, penso que els aventurats que vulguin començar ja el treball, podran fer-ho sense problemes!!
http://www.edu365.cat/batxillerat/index.htm
http://www.edu365.cat/batxillerat/recerca/index.htm
Per cert, mai esta de més donar-li un cop d'ull als nostres textos... En aquesta pàgina, podras fer-ho sense problemes.
http://www.softcatala.org/corrector
Debat:
Buscant un vídeo per la xarxa que dones una definició de veritat, he arribat (desprès de visitar moltes pàgines) a un vídeo penjat a la pàgina web www.youtube.es, un vídeo que m'ha donat molt a pensat ja que desprès de tot el que hem treballat a classe, no m'havia adonat del que el vídeo comenta.
Cap al final d'aquest vídeo, trobem una frase que diu l'interlocutor que diu el següent:
"Cuanto mas poderosos seamos, mas dueños de la verdad vamos a ser, porque mas poder vamos a tener para imponerla"
Realment penso que el que aquest home diu té raó i que prioritzarem abans una "veritat" que algun reputat exposi, que la "veritat" que algun sense nom ens exposi.
Tot seguit trobeu el vídeo.
"La verdad y el poder"
"Veritat o mentida?"
Companys, he trobat una imatge molt curiosa, aquesta:
Hi han moltes persones que pensen que les veritats estan creades a partir de mentires, jo mateix crec que moltes de les veritats que avui coneixem, són en realitat mentires. Vosaltres que hi penseu?

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada